De achegarnos aos currículos das diferentes disciplinas no Decreto ESO podemos extraer referencias explícitas á realidade na que se desenolve o noso alumnado.
Eis algúns exemplos onde podemos atopar ideas para deseñar as nosas actividades.
Eis algúns exemplos onde podemos atopar ideas para deseñar as nosas actividades.
Ciencias da Natureza
. Galicia ten unha situación xeográfica e un medio natural e cultural propios, o que fai necesaria unha contextualización específica á hora do tratamento na aula dos contidos de ciencias naturais.
. Galicia ten unha situación xeográfica e un medio natural e cultural propios, o que fai necesaria unha contextualización específica á hora do tratamento na aula dos contidos de ciencias naturais.
![](http://4.bp.blogspot.com/_62snyiXH9SA/SQNkJbDhOeI/AAAAAAAAABE/E3lfTFiqHBE/s200/tierra.jpg)
. Temáticas de actualidade como os incendios, o tráfico marítimo, a explotación dos recursos naturais, a biodiversidade, os espazos protexidos deben formar parte intrínseca da práctica da aula.
. Preténdese comprobar se o alumnado é consciente da situación planetaria caracterizada por toda unha serie de problemas intervinculados: contaminación sen fronteiras, esgotamento de recursos, perda de biodiversidade e diversidade cultural.
Ciencias sociais, xeografía e historia
. As dúas materias permiten desenvolver unha metodoloxía que compare o inmediato e o afastado, o propio e o alleo, o máis concreto e o máis abstracto, xustificando así a importancia que no currículo debe concederse aos aspectos da xeografía, a historia e a cultura de Galicia.
. As dúas materias permiten desenvolver unha metodoloxía que compare o inmediato e o afastado, o propio e o alleo, o máis concreto e o máis abstracto, xustificando así a importancia que no currículo debe concederse aos aspectos da xeografía, a historia e a cultura de Galicia.
. Promover o sentimento de pertenza á comunidade galega e ás outras entidades políticas, sociais e culturais en que se integra, participando nelas con plena conciencia dos seus dereitos e deberes, desde posicións solidarias e respectuosas con outras comunidades, estados e culturas.
. Comprender a singularidade do patrimonio natural, histórico, cultural e lingüístico galego, participando activamente na súa conservación e mellora.
. Procurar a comprensión da realidade social galega actual como unha realidade dinámica e cambiante que se constrúe continuamente en contacto con outras sociedades e culturas.
. Análise de feitos ou situacións relevantes da actualidade, particularmente de Galicia, con indagación dos seus antecedentes históricos e das circunstancias que os condicionan.
. Valoración da diversidade social e cultural como enriquecedora da convivencia nunha sociedade plural.
. Identificación dos elementos culturais propios que poidan estar en perigo nun mundo globalizado e posibles solucións.
Plástica e visual
. Recoñecer, comprender e valorar as manifestacións da cultura galega, apreciando o patrimonio cultural e contribuíndo á súa conservación e mellora.
![](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_u_yXNiF7tkN5mgIL0gsii2WYMPsoA6Bz-N1VuB8bPqD3NisMfEBaEOOkLbbktlwUtSfr6W68q-Ao-VK7sdszFCLCrNqIJyl0Y2P0FxVv9OOCFrf5mSFx4ecAxS73oaiqcb7VeKrnRyYFc=s0-d)
. Análise de obras do patrimonio cultural propio detectando as similitudes e as diferenzas respecto doutras sociedades e culturas.
. Valoración, respecto e gozo do patrimonio histórico- artístico, da obra allea e dos espazos de divulgación artística.
Música
. Utilizar de forma autónoma diversas fontes de información -medios audiovisuais, internet, textos, partituras e outros recursos gráficos- para o coñecemento e gozo da música.
. Utilización de distintas fontes de información para obter referencias sobre músicas de diferentes épocas e culturas, incluídas as actuais, e sobre a oferta de concertos e outras manifestacións musicais tanto en vivo como divulgadas a través dos medios de comunicación.
Matemáticas
. Comprender que a pluralidade da sociedade española e europea pode cuantificarse desde diferentes criterios (xeográficos, económicos, culturais, raciais, etc.) utilizando porcentaxes, análises de táboas, gráficas, estatísticas.....
. Comprender que a pluralidade da sociedade española e europea pode cuantificarse desde diferentes criterios (xeográficos, económicos, culturais, raciais, etc.) utilizando porcentaxes, análises de táboas, gráficas, estatísticas.....
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhLO7B5tMQdk_8DvhyAx6FZjfThRgpkOPsdlN0_kho1w5cXmZuhm13iqrPZsnxikMPBDLQSA17jyMuS_PepoK9zXnKcQAeL0B1Gsj-Y8hfW7vTY0VjVaMwQWm0hg4TqUJrq4LnahK0lqKrw/s200/Matematicas%5B1%5D.jpg)
Tecnoloxía
. A contribución á competencia en comunicación lingüística realízase a través da adquisición de vocabulario específico, que ten que utilizarse nos procesos de busca, análise, selección, resumo e comunicación de información.
. A lectura, interpretación e redacción de informes e documentos técnicos contribúe ao coñecemento e á capacidade de utilización de diferentes tipos de textos e das súas estruturas formais.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjvPsdBi0byFVFYE3HGYb-ryAmEoj4jF1e_iWhA3aBQtT6jyAmyAgppUx37J_P43RY8wE1e9ZojlZqynBZy-6oRot8oPQ64DYalV_hsG98RDPFrS6M8xS_ouPdIBq8Hb7YCVVz9VsNBnA/s320/tecnolox%C3%ADa+en+galego.bmp)
. Contribuír a crear un espazo tecnolóxico lingüístico propio cuxa existencia, senón imprescindible é, cando menos, necesaria para o desenvolvemento tecnolóxico da comunidade autónoma.
Educación física
. Apreciar, comprender e valorar as manifestacións culturais da motricidade humana, tales como os deportes, os xogos tradicionais, as actividades expresivas ou a danza, e consideralos como parte do patrimonio cultural dos pobos, algo que é necesario coñecer e preservar.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjF75bjzhT2CA7gnSFLrLklgtomOdsCLZB4bGSUcbqdhYp-4fIhPBB3DCyK7w3HqdPgBjTfZiAAUIQNuci6Rl6Q5yUK15DphCsAeYG9ikhG5G8WBDlnYBmFMZMmWSIz7xBmlC2jnG1giNyl/s200/la_educacion_fisica_al_alcance_de_la_mano_339562_t0.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjF75bjzhT2CA7gnSFLrLklgtomOdsCLZB4bGSUcbqdhYp-4fIhPBB3DCyK7w3HqdPgBjTfZiAAUIQNuci6Rl6Q5yUK15DphCsAeYG9ikhG5G8WBDlnYBmFMZMmWSIz7xBmlC2jnG1giNyl/s200/la_educacion_fisica_al_alcance_de_la_mano_339562_t0.jpg)
. Realización de danzas do mundo de carácter colectivo. Contextualización básica.
. Buscar información en diferentes medios e fontes sobre as saídas que se van realizar ao medio.